14

آگوست
2021

نکات مهم در مورد انتخاب آژانس مسافرتی

پست شده به وسیله : ISFtour/ 498 0

                 

نکات مهم  در مورد انتخاب آژانس مسافرتی

نکاتی که قبل از عقد قرارداد با هر آژانس مسافرتی بایستی مطالبه کنید

امروزه پول و زمان هر دو طلا هستند و هدر دادن این دو می تواند آسیبهای زیادی به جسم و روان انسان وارد کند خصوصا اگر این موضوع در سفر اتفاق بیفتد. هنگامی که تصمیم نهایی می گیرید که از یک آژانس مسافرتی خاص تور را خرید کرده و به سفر بروید حتما نکات زیر را هنگام عقد قرارداد رعایت کنید .

گردشگری

تمامی مواردی که عنوان خواهیم کرد  جزو حقوق مسافر بوده وشرکت های خدمات مسافرتی مستلزم به رعایت آنها می باشند  . اگر آژانس مسافرتی این خدمات را ارائه نمیکند و با درخواست شما هم  از ارائه آن امتناع می کند صددرصد مشکل دارد  پس مواظب خرید از این گونه آژانسها باشید.

هنگام عقد قرارداد دقت كنيد كه:

– در ابتدا که وارد یک آژانس مسافرتی ، برای خرید تور شدید یا اینکه وارد سایت  خرید آنلاین شدید  ، قبل از هر چیز مجوز های فعالیت ، پروانه بهربرداری و حتی منشور تکریم حقوق  مسافر را ، که می بایست درمعرض دید مسافر باشد را جوستجو کنید . در سایت های فروش خدمات گردشگری اگر دارای مجوز باشند   انتهای صفحه اول یا در قسمت درباره ما  می بایست مجوز های سایت نمایش داده شود .

قرارداد بین شما و آژانس ثبت‌نام‌کننده باید دارای مهر آژانس و امضاي مدیر یا نماینده آن باشد.

– درصورتی که در فضای مجازی، مثل واتساپ  ، اقدام به ثبت نام می کنید ، از کارشناس فروش بخواهید  خدمات تور را به صورت صوتی و نگارش ارسال کند  و قراداد الکترونیکی  منعقد شود .  

اگر لازم است هنگام ثبت نام در تور و عقد قرارداد وجهی از طرف شما به آژانس ثبت نام کننده پرداخت شود، حتماً در ازای پرداخت، رسید دریافت كنيد.

به توضیحات شفاهی آژانس ثبت‌نام کننده که در رابطه با شرح خدمات تور انتخابی شما ارائه می‌شود اکتفا نكنید.

این حق شماست که از برنامه سفر قبل از ثبت‌نام آگاهی داشته باشید. بنابراین هنگام عقد قرارداد آن‌را از آژانس ثبت نام کننده بخواهید.

براساس مقررات سازمان میراث فرهنگى، صنایع‌دستى و گردشگرى بیمه کردن تمامی مسافران شرکت‌کننده در تور الزامی است.

داشتن لیدر تور،  برای  تورهای گروهی  از ضروریات است و بايد در قرارداد قيد شده باشد؛ آن هم وجود راهنمای توري که دارای کارت معتبر از سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری باشد.

 

– درمورد وسیله رفت وبرگشت اعم از هواپیما ، قطار ، اتوبوس و … قوانین کنسلی بلیط متفاوت هست  قبل از ثبت نام حتما از شرایط کنسلی و میزان خسارت تور مطلع شوید .

– ساعت ورود و خروج وسیله نقیله به شهر مبدا ، هیچ ارتباطی با ساعت ورود و تخلیه هتل ها ندارد . ، بنابراین بخصوص در مورد بلیط هواپیما بهترین ساعت پروازی را انتخاب کنید .

– بخواهيد كه ساعت و تاریخ رفت و برگشت، نوع وسيله نقليه و درصورت امکان شماره صندلی تان معلوم شده باشد.

محل صرف صبحانه و نوع آن معلوم باشد. به طور مثال، بپرسيد كه صبحانه به‌صورت بوفه تامين مي‌شود يا پکیج بسته بندی شده مسافرتی. يا اگر تور دارای وعده‌های غذايی است (ناهار، عصرانه و شام)، بايد معلوم باشد كه نوع غذا، محل و چگونگی سرو آن چگونه است.

مشخصات هتل محل اقامت با قید ستاره یا درجه آنها را بخواهيد. همچنين محل يا محل‌های سوارشدن و ساعت حضور در محل را بپرسيد. پیشنهاد می کنم خودتون هم قبل از ثبت نام قطعی در گوگل  اسم و مشخصات هتل مربوطه را سرچ کنید و از نظرات مسافران دیگر که قبلا  در هتل اقامت داشته اند ، استفاده کنید  .

مکان های مورد بازدید و قید این نکته که هزینه ورودیه ها به‌عهده چه کسی است، نكته مهمي است كه بايد در قرارداد تور لحاظ شده باشد.

– در جریان باشید تنها آزانس های دارای مجوز بند ب از وزارت میراث گردشگری  مجوز اجرای تور های داخلی و خارجی را دارند . حتی برای حضور در یک  تور طبیعت گردی یکروزه هم به آزاد برها و بدون مجوز ها  اعتماد نکنید .

– طبق تجربه ، مسافرانی که برای مسافرت های خود ،یک اژانس معتبر را انتخاب می کنند و همیشه با یک آژانس مسافرت می کنند ، درصد رضایت بیشتری از تور دارند تا مسافرانی که بخاطر قیمت پایین مرتب در حال عوض کردن آزانس هستند .   

بیشترین  شکایات و نارضایتی هایی که بین مسافر و شرکت ارائه دهنده تور ایجاد می شود از همان ابتدای ثبت نام ایجاد می شود .  اگر مسئول فروش تور کاملا مسافر خود را نسبت به خدمات تور توجیح کند و مسافر نیز قبل از ثبت نام کاملا از خدمات تور آگاه شود میزان نارضایتی و شکایت به حداقل خواهد رسید .

 

 

                                                                              مهران سلطان الکتاب

                                                                                  فعال گردشگری

 

.

برای “نکات مهم در مورد انتخاب آژانس مسافرتی” دیدگاه بگذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت