گرفتن ویزا ، گرفتن ویزا برای ایران

12

سپتامبر
2021

چگونگی اخذ ویزای ایران VISA | دانستنیهای ضروری در مورد ویزا VISA

پست شده به وسیله : ISFtour/ 1917 0

 

چگونگی اخذ ویزای ایران | دانستنیهای ضروری در مورد ویزا

ویزای چیست؟

ویزای ایران را چگونه می توان تهیه کرد؟

معمولا برای ورود به یک کشور دیگر بجز داشتن پاسپورت یا گذرنامه معتبر می بایست اقدام به اخذ ویزا یا اجازه ورود به اون کشور را اخذ کرد . اکثر افرادی که قصد سفر به کشور ایران را دارند، نیز طبق «سیاست روادید ایران» نیازمند دریافت ویزا هستند. به طور کلی ویزا مجوز ورود به سایر کشورهای جهان است و دریافت آن الزامی‌ست. اخذ ویزای هر کشوری نیازمند داشتن پاسپورت معتبر است. همانطور که ایرانیان برای اقامت اروپا لازم است تا پاسپورت داشته باشند، اتباع سایر کشورها نیز برای دریافت ویزای ایران ملزم به داشتن پاسپورت هستند. اما در این میان بعضی کشورها، بنابر روابط دیپلماتیک بین دو کشور، این امکان را دارند که بدون گرفتن ویزا به ایران سفر کنند. در ادامه‌ی این مقاله از موسسه‌ی حقوقی سایرس همراه ما باشید تا شما را با کشورهایی که نیاز به دریافت ویزا ندارند و همچنین ویزای ایرانی آشنا کنیم.

ویزای ایرانی چیست؟         

به طور کلی ویزا سند رسمی و مجوزی است که از طریق سفارتخانه و یا اداره‌ی مرزبانی کشور مقصد، برای سفر اتباع خارجی به آن کشور صادر می‌شود. ایران نیز بر اساس سیاست‌های صدور روادید خود ، برای اتباع اکثر کشورها اقدام به صدور ویزا و مجوز ورود می‌کند. این ویزا انواع مختلفی دارد و هر شخص بنابر هدف خود از سفر، برای یکی از موارد اقدام می‌کند و درخواستش را ثبت می‌نماید. لازم به ذکر است مهم‌ترین مدرک هویتی که برای دریافت ویزا نیاز دارید، پاسپورت است. اعتبار پاسپورت ۵ سال است که بهتر است قبل از منقضی شدن تاریخ آن، نسبت به تمدید پاسپورت اقدام کنید

.

visa iran

اتباع کدام کشورها امکان سفر آزاد و بدون ویزا را به ایران را دارند؟

دولت ایران با توجه به توافقات و سیاست روادید خود و روابط دیپلماتیک، این امکان را برای اتباع ۱۵ کشور فراهم آورده است که آزادانه و بدون دریافت ویزا به ایران سفر کنند. آن ۱۵ کشور عبارتند از سوریه به شرط پرواز مستقیم از دمشق، لبنان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، بولیوی، مصر، ارمنستان، ونزويلا، چین، هنگ‌کنگ، ماکائو، عراق و عمان. این افراد تنها با داشتن گذرنامه‌ی معتبر می‌توانند مهر ورود به ایران را در پاسپورت خود دریافت کنند و برای مدت زمان مشخصی که طبق توافقات دیپلماتیک تعیین شده به ایران سفر کنند.

به این ترتیب شهروندان سوریه و ارمنستان ۹۰ روز، گرجستان ۴۵ روز، لبنان، عراق، بولیوی و جمهوری آذربایجان ۳۰ روز، مصر ۲۰ روز، چین، هنگ‌کنگ و ماکائو ۲۱ روز، ترکیه ۳ ماه، ونزوئلا و مالزی ۱۵ روز می‌توانند در ایران بمانند. درصورتی که شهروندان این کشورها بیشتر از این مدت نیاز به اقامت داشتند می‌توانند از طریق نمایندگی‌های وزارت خارجه با توانایی اخذ ویزای ایران، اقدام کنند و درخواست خود را ثبت نمایند.

البته این افراد تنها درصورتی می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند که از کشور خودشان وارد ایران شوند. در غیر این‌صورت نیاز به دریافت ویزا دارند. اما ویزای ایران انواع مختلفی دارد که در ادامه انواع و نحوه‌ی دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

انواع ویزا

انواع ویزای ایران کدام‌اند؟

هر شخص بنابر هدف خود از سفر به ایران برای نوع خاصی از ویزا اقدام می‌کند. هریک از انواع ویزا شرایط متفاوتی دارند و مدارک متفاوتی برای اخذ آن‌ها لازم است. در ادامه به برخی از انواع ویزا اشاره می‌کنیم.

  •    ویزای توریستی ایران   * ویزای تحصیلی  * ویزای حق کار ایران  * ویزلی بازدید از بستگان در ایران                 * ویزای تجاری ایران   * ویزای دولتی

چه مدارکی برای دریافت ویزای ایرانی لازم است؟

هریک از انواع ویزاهای ایرانی شرایط متفاوتی برای دریافت دارند و برای هرکدام مدارک خاصی نیاز است. به عنوان مثال مدارکی که شما برای دریافت ویزای توریستی ارائه می‌دهید با مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری، کاملا یکسان نیستند. اما به طور کلی موارد زیر برای دریافت ویزا لازم است.

  1. فرم تکمیل شده‌ی درخواست اخذ ویزا به صورت آنلاین یا حضوری در سفارتخانه
  2. عکس ۴*۶ که حداکثر در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد
  3. پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه فرصت تا تاریخ انقضا، همراه با دو صفحه‌ی خالی

مهم‌ترین این مدارک همانطور که پیشتر هم اشاره شد پاسپورت معتبر که تاریخ انقضای آن بعد از پایان سفر است. اتباع ایرانی خارج از کشور در صورت منقضی شدن پاسپورت و برای تمدید گذرنامه در خارج از کشور می‌توانند به نزدیک‌ترین سفارتخانه مراجعه کنند و درخواست تمدید گدرنامه‌ی خود را ثبت نمایند.

نحوه‌ی دریافت ویزای ایران چگونه است؟

روابط دیپلماتیک ایران و سایر کشورها بر شرایط دریافت ویزا اثرگذار است. اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به وبسایت وزارت امور خارجه ایران و با پر کردن فرم ویزا، درخواست خود را ثبت کنند. علاوه‌بر این راه، امکان اخذ ویزا از سوی آژانس‌های مسافرتی که مجوز دریافت ویزا را دارند نیز فراهم است.

اما به‌طور کلی می‌توان گفت دریافت ویزای ایران برای اتباع کشورهای همسایه و کشورهایی که روابط دوستانه‌ای با کشور ما دارند بسیار راحت‌تر است. به عنوان مثال شهروندان بنگلادش می‌توانند با مراجعه به سفارت ایران درخواست خود را برای دریافت ویزا ثبت نمایند اما شرایط دریافت ویزای ایرانی برای کشورهایی مثل آمریکا، کانادا و انگلستان با محدودیت بیشتری مواجه است.

ویزای ایران برای اتباع خارجی چه مدت اعتبار دارد و تمدید آن چگونه است؟

ویزای ایرانی به مدت ۹۰ روز (۳ ماه) برای اتباع خارجی اعتبار دارد. کسانی که ویزا را دریافت می‌کنند می‌توانند به مدت ۳۰ روز در ایران اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است اتباع کشورهای بنگلادش و افغانستان تنها با داشتن کارت اقامت می‌توانند درخواست ویزای ایران را بدهند. این کارت اقامت مشابه آیدی کارت در کشورهای اروپایی است. بعد از دریافت ویزا، درصورتی که تبعه‌ی خارجی تمایل داشته باشد بیش از ۳۰ روز در ایران بماند، باید ویزای خود را تمدید کند. در غیر این‌صورت خلاف قوانین کشور ایران عمل کرده است. بهتر است شهروندان کشورهای خارجی برای تمدید ویزا، ۱ الی ۳روز قبل از تاریخ انقضا به دفتر پلیس اتباع بیگانگان مراجعه کنند.

ویزای فرودگاهی چیست و چه کشورهایی شرایط دریافت آن را دارند؟

اتباع بعضی کشورها می‌توانند بنابر مصوبه‌ی هیئت وزیران، از طریق دفاتر گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه‌ی مستقر در فرودگاه‌های امام خمینی‌، مهرآباد، شیراز، مشهد و تبریز ویزا دریافت کنند. البته این نوع ویزا صرفا از نوع توریستی صادر می‌شود. بنابراین دارندگان گذرنامه‌های سیاسی، خبرنگاری، کارشناسی و غیره نمی‌توانند از ویزای فرودگاهی استفاده کنند. برخی از کشورهایی که امکان دریافت ویزای فرودگاهی را دارند عبارتند از: سوئیس، سوئد، سنگاپور، ژاپن، عمان، رومانی، کرواسی، قطر، قبرس، هلند، نیوزیلند و فرانسه.

ورود بدون ویزا؛ بازدید آسان از سرزمین کهن ایران

سیاست هر کشوری ایجاب می‌کند تا برای ورود اتباع بیگانه محدودیت‌هایی را مقرر کند. به همین دلیل سیاست روادید ایران نیز شهروندان سایر کشورها را ملزم به دریافت ویزا و مجوز ورود به خاکش کرده است. در این میان تعدادی از کشورها مانند ترکیه، مالزی، گرجستان و لبنان بنابر روابط مسالمت‌آمیز و دوستانه می‌توانند بدون دریافت ویزا به ایران سفر کنند. تنها کافی است پاسپورت معتبر داشته باشند و برای اقامت بیشتر می‌توانند درخواست ویزا را ثبت کنند.

شرکت طلوع سفریاد یکی از شرکت های معتبر در اصفهان که با داشتن پنل صدور ویزای ایران از وزارت امور خارجه  اقدام به صدور ویزای توریستی و ویزای درمانی  برای متقاضیان  ورود به ایران می مند .

 

برچسب ها :

 اخذ وایز دراصفهان 

اینکامینگ

 

 

 

.

برای “چگونگی اخذ ویزای ایران VISA | دانستنیهای ضروری در مورد ویزا VISA” دیدگاه بگذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت