06

جولای
2017

دیدنی های مارماریس

پست شده به وسیله : اصفهان تور/ 570 0

آفتاب طلایی و دریای فیروزه‌ای مناظری بسیار دل انگیزی ساخته است که این شهر ساحلی را برازنده‌ی لقبی می‌کند که توریست‌ها به آن داده‌اند : جواهر ترکیه . شهر مارماريس شهري توريستي و گردشگرپذیر است و این شهر در زمان هایی از سال داراي توریست های فراوانی است  . ساختار شهر از ساختمان هايي سفيد رنگ تشكيل شده كه گل هاي كاغذي بسيار زيبا و روح نوازی به آنها شكل و ظاهري رمانتیک بخشيده است . همراه اصفهان تور باشید .

 

 

سکونت اولیه در مارماریس که تاریخ آن به ۳۴۰۰ سال پیش از میلاد می رسد با آمدن قومی که نام رئیس آن کار بود آغاز میشود . نام منطقه کاریا که مشتقی از نام رئیس قبیله بود داده شده است . برکت سواحل دریای اژه و مدیترانه ، این منطقه را جذاب نموده است . و بدین جهت مارماریس در طول قرون تحت حاکمیت تمدنهای بسیاری قرار گرفته است . در تورهای تفریحی در مارماریس می توان آثار تمدنهای کاریا ، رودوس و آدا ، مصر آشور ، ایون ، دور ، پرس ، مقدنیه ، سوریه ، روم ، بیزانس ، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمود. نام اولیه این شهر فيسكوس بوده است . بواسطه تاریخ و قدمت این شهر ، دیدنی های مارماریس ، شامل آثار باستانی متعددی ست که از دلایل جذب گردشگر است . از جاذبه های گردشگری مارماریس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

 

قلعه مارماریس که در دوره اسکندر کبیر بازسازی شده و از طرف سلطان سلیمان قانونی در اثنای مسافرت به رودوس در سال ۱۵۲۲ به وسعت زیادی توسعه یافته و تعمیر گردیده است . از بالای قلعه می توان در شب و روز مناظر بدیع مارماریس را مشاهده نمود . خرابه های باستانی فیسکس مارماریس که یک شهر بندری بسیار مهم در منطقه باستانی کاریا بوردا میتوان از بالای تپه ایسر در شمال مارماریس مشاهده نمود. دیوار حصارها هنوز هم پابرجاست . لوریما (بوزوک کاله ) منطقه ای که قبلا” بنام Oplosika ( توپخانه ) نامیده میشد و اکنون در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره بوزبورون قرار دارد قصبه لوریما ساخته شده است. جالب ترین بنا در محوطه مسکونی ، استحکاماتی است که بروی بورونباشی واقع شده و بخوبی حفاظت گردیده می باشد. در این استحکامات که در کناره جزیره رودوس و از سنگهای تراشیده شده منظم ساخته شده ۹ برج مربعی وجود دارد. امروزه فقط برج شمالی آن قابل مشاهده است . بنای آموس نیز از جاهای دیدنی مارماریس است ، آموس از یک تئاتر ، پرستشگاه و پایه چند مجسمه بروی یک تپه تشکیل شده است . اطراف آموس به حصارهایی متعلق به همان دوران محصور شده است . از دیگر اماکن دیدنی مارماریس خرابه های حصار هیداس در ۳۵ کیلومتری مارماریس و بروی جاده Erine-Bybassion قرار دارد . در جنوب این خرابه ها یک آرامگاه دیده میشود. در ۳ کیلومتری هیداس نیز یک برج نگهبانی ساحلی قرار دارد. از دیدنیهای مارماریس که حتما باید ببینید ساراندا مارماریس است که در ۴۵ کیلومتری مارماریس و در نزدیکی روستای سووت امروزی قرار دارد . در ساراندا که در دوران روم و بیزانس یک منطقه مسکونی دائمی بوده است آثار چند بنای متعلق به بیزانس دیده میشود. مسجد ابراهیم آقا از طرف ابراهیم آقا در سال ۱۷۸۹ در محله کمر آلتی ساخته شده است گنبد بزرگ آن از نظر معماری بسیار جالب است و از مکانهای دیدنی مارماریس بشمار می آید .

 

 

تهیه و تنظیم : واحد تولید محتوای اصفهان تور

 

.

برای “دیدنی های مارماریس” دیدگاه بگذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت