12

آگوست
2017

اماکن دیدنی خوانسار

پست شده به وسیله : اصفهان تور/ 1361 0

در این مطلب اصفهان تور قصد داریم شما طبیعت گردان عزیز هموطن و همشهری را با اماکن تاریخی و گردشگری شهر خوانسار آشنا نماییم . امیدواریم مطالب ذیل راهنمای مناسبی برای شما گردشگران عزیز باشد .

 

 

منطقه حفاظت شده گلستان کوه

منطقه حفاظت شده گلستان کوه در موقعیت جغرافیایی N3308 E5025 در استان اصفهان واقع است. گلستان کوه با ارتفاع ۳۶۳۱ متردر مسیر خوانسار به اصفهان و در ۱۵ کیلومتری شهر خوانسار و در استان اصفهان قرار دارد.جهت این کوه جنوب غربی ،شمال شرقی است. شهر خوانسار در دامنه جنوب غربی این کوه قرار دارد. این منطقه در شمال غرب استان اصفهان واقع و از سمت شمال به شهرستان گلپایگان از سمت شرق به شهرستانهای تیران ، کرون و نجف آباد از جنوب به شهرستان فریدن محدود است.

 

 

 

پارک جنگلی سرچشمه خوانسار

پارک جنگلی سرچشمه خوانسار در کنار آرامگاه شیخ اباعدنان با وسعتی در حدود ۱۵ هکتار و چشمه های متعدد از جمله چشمه مرزنگوش، چشمه شترخون و چشمه پیر در دامنه کوه سیل قرار دارد . در این محل سکوهای مخصوص برای استراحت و نشستن تعبیه شده تا بازدیدکننده ها راحتی و آرامش بیشتری داشته باشند . این پارک به عنوان منطقه نمونه گردشگری برگزیده شده است .

اين غار، در سر راه خوانسار به اصفهان، در منطقه‌اي به نام «دامنه»، در يک دره واقع شده است. غار دامنه در حدود ۳۵ متر طول دارد و درون آن خشک مي‌باشد. شهرستان خوانسار در ۱۶۰ کیلومتری غرب اصفهان با ارتفاع ۲۲۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد .این شهرستان به دامنه یکی از رشته های جداشده زاگرس تکیه داده و متاثر از ویژگیهای خاص زمین شناختی این رشته کوه و در امتداد دره ای بسیار خوش آب وهوا و محصور در میان باغهای میوه و درختانی سربه فلک کشیده قرار دارد .

 

 

 

روستای دره بید

از دیگر تفرج گاههای استان اصفهان منطقه “دره بید بالا” است.این ناحیه مراتع نزدیک به روستایی ست به همین نام از توابع فریدن. از سه راهی دامنه که به سمت خوانسار حرکت کنید قبل از منطقه معروف گلستان کوه جاده فرعی این روستاست. از روستا تا آلاچیقهای تعبیه شد یک راه خاکی و سنگلاخی پر شیب است که می تواند به خودرو شما(اگر مناسب نباشد) آسیب وارد کند. در محلی مناسب سکوها و آلاچیق ها کنار درختان بید قرار دارند .

 

 

 

روستای تاریخی دماب

روستای تاریخی «دماب» در شمال غربی اصفهان و در فاصله صد كیلومتری شهر نجف آباد، ۶۰ كیلومتری شهر گلپایگان و ۴۰ كیلومتری خوانسار در منطقه ای بین این سه شهر قرار دارد. تاریخ ایجاد روستای دماب به عنوان یك محل سكونت دائم بین سالهای ۱۱۰۰ تا ۱۱۵۰ برآورد می‌شود. این روستا با قدمت سه قرن، به دلیل پاره‌ای از ویژگی‌های معماری و سیاسی آن دوران چندین اثر تاریخی را در خود جای داده است. گفته می‌شود بانبان اصلی آبادی دو برادر مهاجر از خراسان، به نامهای محب و صالح

 

 

 

 

روستای رحمت آباد

روستای تاریخی رحمت آباد(کوهسار) با دارا بودن جمعیتی درحدود یکهزارنفر در شمال غربی اصفهان و به فاصله ۱۲۰ کیلومتری مرکز استان و در فاصله ۳۰ کیلومتری خوانسار و۴۰ کیلومتری گلپایگان قرار دارد.از لحاظ تقسیمات کشوری روستای رحمت آباد(کوهسار) در استان اصفهان،شهرستان خوانسار،بخش مرکزی و به نام کوهسار قید شده است.رحمت آباد(کوهسار) در عرض جغرافیایی۳۳ درجه و ۱۱ دقیقه و ۵۷ ثانیه و طول جغرافیایی ۵۰ درجه و۳۶ دقیقه و ۱ ثانیه و در ارتفاع ۲۲۴۰ از سطح دریا قرار دارد.

پارک سرچشمه

خوانسار شهری است واقع در شمال‏ غرب استان اصفهان, ایران. این شهر مرکز شهرستان خوانسار است خوانسار شهری است خوش آب و هوا در عرض جغرافیایی ۳۳ درجه و ۱۳ دقیقه شمالی و طول جغرافیایی ۵۰ درجه و ۱۹ دقیقه شرقی با ارتفاع ۲۲۵۰ متر بالاتر از سطح دریا و پوشش گیاهی متنوع که لاله‌های واژگون آن معروف هستند. خوانسار در ناحیه‌ای نه چندان دور از کویر مرکزی ایران در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال‏غرب شهر اصفهان واقع شده‌است.

 

تهیه و تنظیم : واحد تولید محتوای اصفهان تور

 

 

.

برای “اماکن دیدنی خوانسار” دیدگاه بگذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت