07

آگوست
2017

فستیوال های هند

پست شده به وسیله : اصفهان تور/ 755 0

بطور کلی سالانه جشن های زیادی در شهر های مختلف هند برگزار می شود که گردشگران بسیاری را به این کشور میکشاند . این جشن ها هم شامل جشن های بین المللی است و هم جشن های محلی و منطقه ای کشور هند می باشد . این جشن ها از بهترین  دیدنی های کشور هند به حساب می آیند . اصفهان تور در زیر به شرح این جشن ها پرداخته است .

 

• جشن گانش

• فستیوال دیوالی هند

 

 

 

• فستیوال هولی در هند

 

 

• جشن خدایان ناواراتری، دوسرا و دورگا

 

• جشنونام

• جشن کریشنا و گویندا

• جشن پوشکار یا شتر سواران

• جشن معبد کالارا

جشن گانش

جشن گانش چاتوری (Ganesh Chaturthi) یکی از جشن های معروف هند می باشد که هر سال در اواخر تابستان درحیدر اباد برگزار می شود.در این جشن هزاران تن از هندو که در دور هم جمع شده و برنامه هایی متنوع در چارچوب یک جشنواره در ستایش خدای هندوی با سر فیل و کالبد انسانی برگزار می کنند.شکستن نارگیل به مثابه یک قربانی گیاهی،حمل مشعل روی سر و خمل مجسمه ای از گانش در مسیری تا معبد هندو ها از مراسمی است که در این جشنواره شاهد آن هستیم این جشنواره هرسال در اگوست و سپتامبر (ماه‌های شهریور و مهر(برگزار می‌شود.

 

 

فستیوال رنگ در هند
فستیوال رنگ یا هولی یکی از هیجان‌ انگیزترین فستیوال های هند به شمار می آید که در پایان زمستان یعنی در ماه فروردین برگزار می‌گردد.در این مراسم رنگ پاشی نشانه شادی مردم هند به ادامه زندگی و در واقع خرسندی از پیروزی نیکی ها بر بدی هاست و پاشیدن پودرهای رنگی، سطل ها و بادکنک های پر از آب رنگی بر روی یکدیگر از نشانه های این جشن سنتی در هند است پس اگر در این جشن برروی لباس هایتان رنگ پاشید تعجب نکنید.

 

 

جشن اونام
جشن Onam یکی از سنتی‌ترین و زیباترین جشن‌های هندوستان می‌باشد که به مدت ده روز بعد از برداشت محصول یعنی در ماههای اگوست و سپتامبر (ماه‌های شهریور و مهر) برگزار می‌شود. به‌نوعی این جشن سپاسگزاری مردم بخصوص کشاورزان از خدا برای برداشت محصولات می‌باشد که تمام اعضای خانواده در آن شرکت دارند.

 

 

جشن شتر سواران یا پوشکار
جشن پوشکار یکی از قدیمی ترین جشن‌های هندوستان می‌باشد. در مدت پنج روز حدو دپنجاه هزار شتر به‌صورت کاملاً آراسته و مزین شده در خیابان‌های شهر پوشکار به نمایش گذاشته می‌شوند. این جشن اشاره به یکی دیگر از عقاید هندو مبنی بر تقدس حیواناتی همچون فیل و شتر دارد که هرسال در اکتبر و نوامبر (فصل پاییز) برگزار می‌گردد.

 

 

تهیه و تنظیم : واحد تولید محتوای اصفهان تور

 

 

.

برای “فستیوال های هند” دیدگاه بگذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت